דורבן בעקב - דלקת בכף הרגל

המילה המוזרה ״דורבן״ מעבר להיותה חיית בר חמודה וקוצנית, משמשת גם לתיאור דלקת בכף הרגל, וליתר דיוק דלקת ברצועה המקשרת בין האצבעות לחלק האחורי, החלק התחתון של העקב. מדובר בכאבי דקירה חזקים המורגשים בכל פסיעה, בעיקר בפסיעות הראשונות של הבוקר. לרוב הדלקת מתפתחת בעקבות עומס ייתר של פעילות גופנית, השמנה ומשקל עודף, נעליים לא נכונות, עמידה ממושכת , מבנה לקוי של כף הרגל או גיל (השכיחות הגבוהה של הדורבן מתרחשת החל מגיל 40).

השימוש במושג ״דורבן״ נעשה בשל הדמיון בין בליטה שלעיתים נראית בצילומי רנטגן של העקב, ובין קוץ של דורבן.

התסמינים של התופעה מתבטאים בעיקר בכאבים חזקים בעקב, לאחר מנוחה או שינה, הכאב עשוי להיות עמום, חד או צורב.

האבחון נעשה על פי תלונת המטפל וע״י בדיקה גופנית של כף הרגל. מיקום הכאב יכול להעיד בבירור על התופעה. צילום רנטגן אינו יעיל במקרה של דורבן מאחר ולא ניתן לראות רצועות בצילום, אולם הוא יכול לשלול סיבות אחרות לכאב.

הטיפול בדורבן ובכאבי רגליים:

הטיפול הקל ביותר הוא מנוחה לרגליים, ברי המזל מצליחים לרפא ולהרגיע את הדלקת ע״י מנוחה מספיקה לכפות הרגליים.

טיפול נוסף שעשוי לעזור הוא נעילת נעליים נוחות ורכות באזור העקב, ולעיתים שימוש במדרסים טובים עשוי לחולל פלאים.

מתיחות שונות ורפלקסולוגיה יכולות אף הן לסייע בהרגעה ובריפוי הדורבן.

אחד הטיפולים היעילים והמוכחים ביותר לטיפול בדורבן הוא טיפול בגלי הלם

טיפול המשלב שיטות וטכניקות של הרפואה המערבית וטיפולים נוספים מתחום הרפואה המשלימה כגון רפלקסולוגיה, עיסוי, מתיחות ותוספות מזון.

לקביעת שיחת ייעוץ בחינם וללא התחייבות ולמציאת פתרון לכאבי הרגליים

השאירו פרטים בטופס או צלצלו 08-9722440