כאבי כתפיים - כתף קפואה

המונח ״כתף קפואה״ מתאר תסמונת המאופיינת בהגבלה בתנועת מפרק הזרוע וכאב חזק הקשור בתנועה זו.

התסמונת שכיחה מאוד בקרב גילאי 50+ ובקרב ספורטאים, ומהווה סיבה עיקרית לפנייה לטיפול לאחר כאבי גב וכאבי צוואר.

מפרק הכתף הוא המפרק בעל טווח התנועה הגדול ביותר בגוף, ובו בזמן מכיל רקמה דקה ביותר המאגדת את כל הרצועות, השרירים, כלי הדם, הגידים והעצבים. מכאן נובעת פגיעותו ורגישותו. הגורם העיקרי ל״כתף קפואה״ הוא מערך הידבקויות וצלקות של גידים, כלי דם, עצבים ורצועות באיזור קופסית הכתף. גורמים נוספים יכולים להיות פגיעה פיזית באיזור הכתפיים, הפרעות בתיפקודי בלוטת התריס, סכרת ועודף שומן בדם.

התסמינים העיקריים הם כאבים עזים באזור מפרק הכתף ומוגבלות בתנועה. פעולות יומיומיות כגון התלבשות, רחצה, הרמת דברים, נהיגה או בישול עשויות להפוך לכאובות ומעיקות. גם השינה עשויה להיפגע כתוצאה מהכאבים העזים.

יש לקחת בחשבון כי זמן ההחלמה מ״כתף קפואה״ יכול להימשך חודשים ארוכים ואף שנים.

השלב הראשון של התופעה מתחיל בכאבים עזים הכרוכים בתנועה - שלב שיכול להימשך עד שנה, לאחר מכן מגיע השלב ״הקפוא״ שבו הכאבים מתפוגגים לאיטם אולם טווח התנועה נשאר קפוא ומוגבל.

השלב השלישי עשוי להימשך עוד חודשים ארוכים עד להחלמה מלאה מהכאבים ולהחזרת יכולת התנועה.

ההחלמה תלויה בטיפול נאות בתופעה, ויחד עם זאת ישנם מקרים של פגיעה תמידית בתנועה.

הרפואה הקונבנציונאלית מציעה מגוון טיפולים כגון תרופות אנטי דלקתיות, הזרקת סטרואידים, ניתוחים ותרופות שונות להקלה על כאבים.

הרפואה הסינית יכולה להציע טיפולים כגון טיפול בגלי הלם (שהוכח שיעיל מאוד בטיפול!), פיזיותרפיה וטיפול נטורופתי המשלב תזונה ותוספים.

אם אתם סובלים מכאבי כתפיים או מתסמונת כתף קפואה, מוזמנים ליצור איתנו קשר לייעוץ ולאבחון ללא עלות.

ארכיון מאמרים
חיפוש לפי תגיות