top of page

מאמרים ברפואה משלימה

שיטת גרינברג

לכולנו יש "דפוסים אוטומטיים". ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים משתלטים הדפוסים האלה על החיים שלנו. אנחנו הופכים פחות מפתיעים ופחות חופשיים. הגוף שלנו נעשה פחות גמיש. אנו משתמשים באותן נוסחאות חוזרות למצבים שונים, גם אם הנוסחאות כבר לא מתאימות לסיטואציה. הדפוסים אינם רק בהתנהגות שלנו אלא גם בגוף. למשל – יוסי תמיד מכווץ את הכתפיים ואת העורף כשהוא בלחץ. יוסי סובל קבוע מכאב ראש. אלי מתרגש ומייד מכווץ את הבטן פנימה. הוא סובל מעצירות.

אין כמעט אנשים שלא מסתובבים עם איזשהו מצב פיזי שנראה שהוא כבר חלק מהם. "תמיד יש לי מיגרנות" או " אחרי יום במשרד תמיד כואב לי הגב". ההשלמה עם כאב כרוני כלשהו, קטן ככל שיהיה, היא התעלמות מאיתות של הגוף שמבקש לתקן את המצב.

שיטת גרינברג נותנת לאדם הזדמנות להכיר מקרוב ואף לעצור את התגובות האוטומטיות במצבים נתונים. השיטה מבוססת על טכניקות שונות של מגע. התהליך הוא תהליך של למידה, לא של טיפול. בשיטת גרינברג אין "מטפל" ו"מטופל" אלא "מדריך" ו"לקוח". המדריך עוזר ללקוח להכיר את הדפוסים האוטומטיים שלו, להבין כיצד הוא מייצר אותם וכיצד הוא יכול לעצור אותם. מדובר בתהליך. ככל שמתקדמים בתהליך ומצליחים להפסיק דפוסים כך עולה רמת האנרגיה ומשתפרת הבריאות הפיזית והנפשית.

הפסקה של דפוסים פירושה לקיחת אחריות על החיים. הדברים אינם "קורים לי" אלא אני מייצר אותם באמצעות אותם הרגלים ותבניות. אני אחראי לחיים שלי ובידי המפתח לחולל שינויים בחיים שלי.


מהי שיטת גרינברג?

שיטת גרינברג הינה שיטה המאפשרת ללמוד כיצד מגיב הגוף במצבים שונים בחיים. באמצעות מגע ניתן להקל על סימפטומים שונים, כאבים פיזים, תחושה קבועה של מתח, לחץ, חרדה, בדידות, שעמום ואף צורות התנהגות כגון עצבות, דכדוך וביישנות. השיטה מלמדת מודעות ותשומת לב לגוף.

ככל שגדלה תשומת הלב, ניתן לזהות כיצד סימפטומים שונים באים לידי ביטוי בגוף, באילו סיטואציות הם מופיעים ואיך הם נוצרים ומתפתחים. הטיפול עצמו נעשה בכל הגוף באופן ממוקד, בטכניקות מגע שונות.

בשלב מתקדם יותר של תהליך בשיטה ניתן ללמוד כיצד לשלוט בדפוסים ואף להפסיקם. תהליך עבודה אישי מאפשר למידה דרך הגוף במטרה לחולל שינויים בסיטואציות חוזרות בחיים (מבוסס על הערך "שיטת גרינברג" בוויקיפדיה)


מי הוא גרינברג?

מייסד שיטת גרינברג הוא אבי גרינברג, ישראלי, רפלקסולוג לשעבר. בשנות ה-70 המוקדמות התחיל ללמוד ולתרגל טכניקות שונות של עבודה במגע. את שיטת גרינברג פיתח מספר שנים לאחר מכן והחל ללמד אותה באמצע שנות ה-80. כיום נלמדת שיטת גרינברג בגרמניה, שוויץ, איטליה, ספרד, אוסטריה, ארצות הברית וארצות נוספות. מאות מדריכים עובדים בשיטה ברחבי העולם. אבי גרינברג חיבר מספר ספרים: "רפלקסולוגיה הוליסטית" (1989), "אבחון לפי כף הרגל" (1993), "פחד, כאב וחברים אחרים" (1994) – ספר שעוסק ברעיונות המרכזיים של שיטת גרינברג וכיצד ליישם אותם בחיי היומיום. הספרים תורגמו והודפסו בשפות רבות: עברית, אנגלית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, ספרדית וחלקם אף רוסית, פולנית והודית.

אבי גרינברג מתגורר כיום באירופה וממשיך להדריך ולפתח את השיטה.



מה ההבדל בין שיטת גרינברג לשיטות אחרות?

"התחלתי את עבודתי כמטפל, בניסיון לרפא אנשים מהמצב בו הם הגיעו אליי. שנים רבות של עבודה טיפולית הראו לי שוב ושוב את חוסר התועלת שבניסיון לרפא אנשים, ובשלב מסוים הבנתי וקיבלתי את העובדה שהמרפא היחיד לכל אדם - הוא האדם עצמו. הבחנתי כי אנשים אינם יודעים מה לעשות על מנת להרגיש טוב יותר וחלקם כלל לא מעלים על דעתם שהיכולת לעזור לעצמם נמצאת בידם. בנקודה זו, חל אצלי המעבר ממטפל למדריך, מדריך המלמד אנשים להשתמש בכוחותיהם במאבקי היומיום שלהם.

לגדול ולהגשים חלק גדול יותר של הפוטנציאל הטמון בהם" (אבי גרינברג, מבוא בעלון מידע TheGrinberg Method)

למי מתאימה השיטה?

לאנשים הסובלים מכאבים וסימפטומים כמו: כאבי גב, מיגרנות, עצירות וכדומה. לאנשים העובדים או לומדים תחת לחץ ומתח. לכל מי שרוצה לחיות חיים יותר שלמים ובריאים. לכל מי שמוכן להעז, ללמוד ולהשתנות.

תכל'ס, זה יעזור לי בחיים?

תלוי בך. צריך להבין ששיטת גרינברג היא לא תרופת פלא או פתרון קסמים. הקליינט לא שוכב על הגב וממתין לניסים. הקליינט מעורב בתהליך ולוקח אחריות. השיטה דורשת מהקליינט כוח רצון, נכונות ללמוד, תשומת לב, אומץ ועוד.

איך נראית פגישה בשיטת גרינברג?

כל מפגש נמשך שעה אחת. המפגש נפתח בשיחה קצרה. בהמשך המפגש, בעזרת טכניקות שונות של מגע, לומד הקליינט כיצד לנשום טוב יותר, להרפות מתח ולהעלות את רמת האנרגיה ותשומת הלב. סיום כל מפגש מוקדש למנוחה קצרה, שבמהלכה מעכל ומעבד הגוף את מה שהתרחש.


** נכתב עי יואב קווה



מעוניין לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם:




פוסטים אחרונים

קטגוריות

עקבו אחרינו גם כאן

  • Facebook Basic Square
bottom of page