top of page

מאמרים ברפואה משלימה

הכינו משפחתכם לחורף

מאת: יניב שמעוני- "המרחב הפנימי"- מטפל ברפואה סינית, דיקור, צמחי מרפא ,תזונה סינית ומורה לצ'י קונג ומדיטציה .


חיסון טבעי בחורף
חיסון טבעי בחורף

החורף הגיע, ועמו רוחות קרות, גשם, וירוסים חיידקים והימצאות בחללים סגורים. מיד אפרט כאן מספר טיפים ועצות לחורף, אך קודם כל, חשוב לזכור דבר עקרוני אחד: כל אחד מאיתנו שונה. העצות שאתן כאן, יתאימו אולי לציבור הרחב, אך לא לכל אחד ואחד מכם. לכן, חשוב מאוד, במקרים של מחלות חוזרות ונשנות, או במקרים בהם אתם חשים כי טיפ מסוים אינו נכון עבורכם, להקשיב לעצמכם, ולהגיע לאבחון אישי ספציפי, שבמהלכו, יותאם הטיפול הנכון במיוחד בשבילכם.

שמרו על חום: סבתא תמיד אמרה, לא לצאת החוצה בחורף עם שיער רטוב, ולהקפיד ללבוש סוודר. עם זאת, לאחר גילוי החיידקים והוירוסים, תמיד אמרנו לסבתא, כי לא נדבקים בוירוס משיער רטוב. כמו תמיד, גם סבתא צדקה, מאחר וכאשר אנחנו מאפשרים חדירה של רוח קרה לגוף, אנחנו מפרים את האיזון הטבעי שלו. חדירה של רוח קרה לגוף, מחלישה את המערכת החיסונית שלנו, שבתורה, חשופה יותר לחדירה של מחוללי מחלה. לכן, שמרו על עצמכם חמים ונעימים. לבשו בגדים חמים, ובמיוחד בעונת הסתיו, הקפידו לקחת אתכם משהו ארוך בלילות הקרירים.

עסקו בפעילות ספורטיבית: פעילות ספורטיבית מחזקת את מערכת החיסון, ואנשים שעוסקים בה באופן עקבי, חשופים פחות למחלות ומדווחים על שיפור מהותי במספר התחלואים. לכן, עסקו בפעילות ספורטיבית המתאימה לכם, מספר פעמים בשבוע, והקפידו על פעילות אירובית נמרצת.


שימו לב לתזונה: וירוסים וחיידקים אוהבים מצע מלא לחות. לכן, כאשר אנו אוכלים מזון הגורם לגוף שלנו לאגור לחות, כמו מוצרי חלב רבים, סוכר, קמח לבן ומוצרי בוטנים, אנו משמשים קרקע פוריה להתפתחות מחלות. כדאי לשמור על הגוף נטול עודפי לחות, להקטין או להעלים לחלוטין מוצרים אלה מהתפריט, להקפיד על דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, וירקות מבושלים. מרקים הם פתרון תזונתי מושלם שגם מגן על הגוף. שימוש בירקות שורש מספק הגנה טובה על מערכת החיסון. אם נשלב במרק ירקות שורש, קטניות וירקות נוספים, הרי שאנו מגבירים את הסיכוי שלנו להיות בריאים וחזקים. מרקים ונזידים חמים, הם ארוחות חורף מחזקות. ומה עם מרק עוף קלאסי? הוא נהדר, כל עוד מדובר במרק אמיתי תוצרת בית, ולא באבקה נמסה.



תבלינים מחממים: באופן טבעי, הרפואה המשלימה נוהגת להמליץ על שימוש בתבלינים מחממים, כשקר. מי שקר לו בחורף, יכול ליהנות מקינמון מחמם, פלפל שחור גרוס, וג'ינג'ר. עם זאת, חשוב לשים לב, כי התפריט הזה עלול לא להתאים לאנשים שנוטים לסבול ממחלות חוזרות ונשנות, דווקא עקב חום פנימי גדול. לכן, אם אתם סובלים מקור, התבלינים הללו יכולים בהחלט לסייע.


צמחי מרפא סיניים : מעורר נוסף של מערכת החיסון הינם צמחי המרפא הסיניים ,הסינים גילו קבוצות גדולות של צמחים אשר מחזקים את הגוף ועוזרים לו להימנע ממחלות חורף בנוסף קבוצה של צמחים שמטפלת בתופעות של התקררויות ,שפעת , נזלת ,דלקות בסינוסים ,כאבי גרון וראש . היתרון הגדול של הצמחים הוא האפקטיביות שלהם ומהירות הפעולה שלהם על הגוף , הלקיחה הינה קלה ופשוטה והוכחה במהלך אלפי שנים .


נסו להפחית מצבי לחץ: התמודדות עם מצבי לחץ, פוגעת במערכת החיסונית ובשלוות הנפש. אין ספור מחקרים הראו כבר את הקשר בין הגוף לנפש. לכן, פנקו את הנפש שלכם. הרשו לעצמכם לקחת זמן לעצמכם, לימדו טכניקות הרגעה והתמודדות נכונה עם לחצים. שמרו על עצמכם.

מצבים של מתח ולחץ, מתבטאים גם באופן נפשי וגם באופן פיזי. במצבים אלה, כאשר אנו מתוחים או לחוצים, קשה לנו לעיתים לזהות את המצב בו אנו נמצאים, כדי לטפל בו. לפעמים, אנחנו פשוט לחוצים מדי כדי לפעול באופן רציונלי וכדי לטפל בעצמנו באופן אפקטיבי.

הדבר החשוב ביותר לשחרור מתח ולחץ, הוא קודם כל ההכרה כי זהו המצב שבו אנו נמצאים. כפי שנהוג לומר: ההכרה במחלה היא חצי הדרך לריפוי. כאשר נזהה שאנחנו לחוצים מדי, נוכל להתחיל לטפל בעצמנו.

טיפולים במגע ובדיקור: המעוררים הגדולים ביותר של מערכת החיסון, הם טיפולים במגע ובדיקור. הטיפולים מכוונים לנקודות המזוהות עם איברים פנימיים, ומאפשרים את חיזוקם. כמו כן, הנעת האנרגיה בגוף מנקודות עודף לנקודות חוסר, מסייעת לחיזוקו. הרפואה הסינית מזהה שלושה איברים עיקריים המהווים את שר ההגנה הראשי: ריאות שדואגות להפיץ את האנרגיה המגנה ברחבי הגוף , מערכת העיכול האחראית על מיצוי האנרגיה מהמזון והפיכתה לאנרגיה מגינה של הגוף והכליות- האחראיות על האנרגיה המולדת של האדם שתורמות לחיזוק כללי ותמיכה בשאר אברי הגוף . הטיפול הסיני מטפל בחוסרים בסיסיים באיברים אלה, אם בדיקור, אם בתזונה ואם במגע.

ואחרון חביב- הטיפול משרה רגיעה. הוא מעורר את הרוח והנפש, ומעודד יצירת אנדורפינים שגורמים להרגשה חיובית. מגע מעודד את הנפש ומחזיר אותה למצבה השמח המקורי ובכך מסייע לגונן עלינו מפני מחלות.

תתייחסו אליהם כתרופה.


רוצים להתיעץ או להזמין טיפול מעורר ומחסן במרחב הפנימי ?

השאירו פרטים כאן ונחזור לתיאום ופרטים נוספים:



פוסטים אחרונים

קטגוריות

עקבו אחרינו גם כאן

  • Facebook Basic Square
bottom of page