top of page

מאמרים ברפואה משלימה

נטורופתיה וירידה במשקל



תחום הנטורופתיה פורסם ע״י ד"ר בנדיקט לאסט בשנת 1902, כשיטה משולבת לטיפול במחלות ולשיפור הבריאות והאיזון הגופני בעזרת צריכת מזון בריאה וטבעית. הנטורופתיה מעודדת צריכת מזון הקרוב כמה שיותר לצורתו המקורית והטבעית, תוך שמירה על רמת אנרגיה מאוזנת.

בתפריט הנטורופתי נמצא לרוב אחוז גבוה של ירקות אורגניים, 25% חלבונים מהחי ומהצומח (כמובן כאלו שלא עברו ריסוסים וטיפולי אנטיביוטיקה) ודגנים מלאים.

סוכרים, קמח לבן, קפאין וחומרים מעובדים אחרים פחות ייכנסו אל התפריט הנטורופתי.

הנטורופתיה מאמינה כי ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו ומעודדת את יכולותיו בעזרת הרגלי תזונה בריאים ונכונים. לפי הגישה הנטורופתית, לכל גוף יש משקל שבו הוא ״מרגיש טוב״ וברגע שפועלים להשגת איזון כללי בגוף, גם המשקל חוזר להיות מאוזן ויציב.

נטורופתיה היא אורח חיים, לא דיאטה זמנית, וכתוצאה מטיפול נטורופתי תחומים רבים יתאזנו ויירפאו מלבד המשקל: רמות של מתח וחרדה, מועקות נפשיות, כאבים, מחלות שונות וסימפטומים נוספים הנוצרים כאשר הגוף מצוי במצב לא מאוזן.

לפי הנטורופתיה ישנם מאכלים שחשוב להימנע מהם. היא פחות עוסקת בספירת קלוריות ובתפריטים נוקשים ויותר בהנאה מהדרך ובחיפוש אחר תחושה טובה.

בתהליך הטיפול תיבדק קודם כל הסיבה לעלייה במשקל. הנטורפתיה מאמינה בקשר ישיר וחזק בין הגוף והנפש ומתייחסת לעלייה במשקל כסימפטום למצב נפשי מסויים.

לאחר שהגוף מתחיל לקבל את האוכל והדלק המתאימים לו הוא יכול להרגע ולצאת ממצב ה״סטרס״ בו היה שרוי, ולשחרר את הקילוגרמים העודפים.

דרכה של הנטורופתיה להביא לירידה במשקל תעשה בעזרת הגברת שתיית מים, ניקוי רעלים, גמילה מהתמכרות לאוכל, יצירת הרגלי אכילה בריאים ומאוזנים ושילוב של פעילות גופנית.

לעיתים יעשה שימוש בתוספי תזונה שיזרזו את יצירת האיזון הרצוי בגוף.

המרחב הפנימי מציעה את הנטורופתיה כאחד משלושה כלים משולבים שביחד יוצרים טיפול מקיף ושלם- נטורופתיה, דיקור סיני וNLP.



פוסטים אחרונים

קטגוריות

עקבו אחרינו גם כאן

  • Facebook Basic Square
bottom of page