top of page

מאמרים ברפואה משלימה

ירידה במשקל באמצעות NLP



ירידה במשקל nlp

שיטת NLP פותחה בשנות ה60 כשיטה לשינוי מחשבות והרגלים באמצעות הרפייה, דמיון מודרך ו״הזנת״ תכנים חדשים לתת המודע, שיחליפו את הישנים המנהלים אותו בצורה כמעט אוטומטית.

אחת הבעיות של אנשים הסובלים מעודף משקל היא ״ראש של איש שמן״. ראש שחושב מחשבות ״שמנות״, שלא מזהה תחושת שובע, שאוכל ממקום ריגשי ומכור לעיתים, שמנוהל ע״י הרגלים ״שמנים״, ובעצם למרות שתתרחש ירידה חיצונית במשקל, הראש השמן ממשיך לנהל את הגוף ומחזיר אותו שוב ושוב למצב של עודף משקל.

הירידה במשקל כשלעצמה יכולה להוות שינוי גדול ומפחיד לאדם הרגיל להיות שמן. התמודדויות חדשות, מערכות יחסים משתנות, רגשות ישנים שמתחלפים בחדשים, כל אלו יכולים להוות עילה להחזרת המשקל לקדמותו על מנת להימנע מהתמודדות עם השינוי.

הNLP מסייע לבנות בסיס חזק ויציב, בסיס פנימי שמופנם ישירות לתת המודע, ומאפשר התמודדות בריאה ומאוזנת עם התהליך ועם השינוי הגדול שמתרחש בסופו. על מנת שהירידה במשקל תתרחש בזרימה טבעית וללא קושי קיצוני, תת המודע שלנו, האמונות הפנימיות שלנו, השיח הפנימי שלנו צריך להיות חיובי ומאוזן. ברגע שהבסיס יציב לא יתרחשו יותר תנודות קיצוניות במשקל.

תהליך הרזייה המשולב עם טיפול nlp יסייע בזיהוי הטריגרים לאכילה, יסייע בהתמודדות עם הצלחה וכישלון, יסייע בעבודה עם רגשות שליליים, יאפשר זיהוי של נקודות מוטיבציה ועגינה להצלחת התהליך, יאפשר חשיבה ״רזה״ ומאוזנת בהקשר של אכילה, יצייד בארגז כלים להתמודדות עם מצבי משבר- מדיטציה, מנטרות, דמיון מודרך ועוד.

תהליך הרזייה המשלב NLP יביא לשינוי חיצוני המשולב בשינוי פנימי יציב ומבוסס.



פוסטים אחרונים

קטגוריות

עקבו אחרינו גם כאן

  • Facebook Basic Square
bottom of page