שיטת האיזון של ד"ר טאן- כואב כאן? מטפלים שם....

הגוף שלנו הוא מטריקס אחד גדול: מערכת גדולה אחת, שמחוברת על ידי מסלולי אנרגיה- המרידיאנים. מאחר וכל הגוף מחובר ברשת ענקית, לכל אזור בגוף יש השפעה על אזור אחר. בוא נדמה רגע נדנדה: כשצד אחד עולה, האחר יורד. כך גם בגוף- מה שקורה באיבר מסוים, משפיע באופן ישיר על איבר אחר, למרות שזה מרוחק ממנו ונדמה כאילו אין ביניהם קשר כלל.

ד"ר ריצ'רד טאן, מטפל ברפואה סינית יליד טאיוואן, פיתח שיטת טיפול שונה מזו שהתרגלנו אליה בדיקור הסיני. שיטת האיזון של ד"ר טאן, עושה את מה שרוב שיטות הטיפול אינן עושות: בשיטה זו לא מטפלים באיבר הפגוע עצמו, אלא עובדים אחרת לגמרי: מזהים את חוסר האיזון בגוף דרך הסימפטום באיבר הפגוע, והדיקור עצמו נעשה בנקודות שונות לחלוטין, שעשויות להיות רחוקות מאוד מהאיבר הפגוע, שטיפול בהן מחזיר את האיזון לגוף, לאיבר הפגוע, ומטפל בכאב.

אפשר להמשיל את הטיפול בשיטה הזאת לגל שצובר תאוצה ככל שהוא רחוק יותר. כך גם הטיפול בנקודה רחוקה, יוצרת גל אנרגטי בעל עוצמה רבה יותר, מאשר טיפול במקום הפגוע בעצמו.

לעיתים המטפלים מכנים את השיטה בסלנג אוהב- טיפול הקסם. ברור לחלוטין שאין כאן קסם, אלא שיטת עבודה פורצת דרך ושונה, אבל, בפעמים הראשונות הטיפול בה אכן מרגיש מפתיע, וקסום.

כיצד השיטה עובדת? שיתוף פעולה מלא ביני לבין המטופל, מביא לזיהוי מקור הכאב ולהגדרתו באופן מדיד. המטופל יתבקש למספר את עוצמת הכאב בסקלה הנעה מ 0 ל – 12 יחידות כאב. על פי קריטריונים שונים של שיטת האיזון, ולפי הסימפטומים בהם מדובר, אזהה את ערוץ האנרגיה הנכון לטיפול, ואבצע דיקור. לרוב, מורגשת הקלה כללית באופן כמעט מיידי, תוך הפחתה בעצמת הכאב. לפי שיטת ד"ר טאן נמנעים לגמרי מטיפול במחטים באזור הפגוע.

העבודה הדיסטאלית (המרוחקת) בשיטת האיזון מאפשרת למטפל גישה ובדיקה של האיבר הפגוע תוך כדי הטיפול, מצב המאפשר קבלת משוב מידי ובזמן אמת על יעילות הטיפול ואילו למטופל ניתנת האפשרות להניע את האיבר הכואב, החופשי ממחטים, ולבדוק האם חל שיפור בהרגשה שלו, רמת הכאב ויכולת ההנעה (זווית הפתיחה ) של האיבר הפגוע. 95% מהמטופלים מעידים על מזעור הכאב ב - 30%-70% מהמצב ההתחלתי. בהמשך הטיפול, אשאל את המטופל בכל שלב מהי מידת הכאב שלו, ובסוף התהליך כולו, (הכולל בין 3-4 מפגשים) או יותר, תלוי בסוג וחומרת הבעיה, נשיג תוצאות משמעותיות ביותר. קצת בדומה לרפלקסולוגיה, ד"ר טאן הבחין שאזורים מסוימים בגוף משקפים אזורים אחרים. הוא קורא לשיטה –שיטה חדשה שמבוססת על ידע עתיק. בשיטה זו, כל גפה משקפת גפה אחרת כלומר: כף יד משקפת כף רגל וההיפך, אמה משקפת שוק, ירך משקפת זרוע וההיפך. האיברים האחרים בגוף משתקפים גם בגפות. ידיים ורגליים משקפות איברים פנימיים לפי מערכת המרידיאנים. אחד הדברים המהותיים בשיטה הזו הוא שלא צריך "להאמין" בה. הרבה מטופלים מגיעים לרפואה טבעית לא כי הם חושבים שהיא עובדת, אלא כי כלתה התקווה. התשובה שלי היא לרוב שגם אני לא מאמין בזה. אני עובד עם עובדות ולא עם אמונה. אני מחפש דברים שעובדים- ולא צריך להאמין שהם עובדים.

כמו שעכשיו למשל יום, כך בטיפול: כשיש שיטה שעובדת, כואב עכשיו ואז אתה מרגיש הקלה- זה לא שייך לקטגוריה של אמונה, אלא של עובדה. כך גם הטיפול הזה- דרגת הכאב יורדת באופן מוחשי. אין צורך באמונה- הדיקור עובד. הטיפול מיועד באופן אידיאלי לסובלים מכאב, למחלימים מניתוח (אשר אינם מעוניינים לטפל ישירות באזור המנותח) ולכל אלו המבקשים לשפר את איכות חייהם. יתרון השיטה תלוי בכך שהיא מיועדת לטיפול באזורים כואבים, שלא ניתן לגשת אליהם בשל עצמת הכאב, והיא מטפלת ביעילות בכאב בכל איברי הגוף.

אז מי זה ד"ר טאן?

ד"ר טאן נולד בטאיוואן ולמד רפואה סינית על גווניה השונים, עם מאסטרים שונים. בתור בחור צעיר, הוא עבד בבית חולים צבאי, שם טיפל בהצלחה במאות חולים, התנסה, ולמד שיטות ודרכי טיפול נוספות. בשלב מסוים, הוא החל ללמוד הנדסת מערכות ועבר לגור בארצות הברית. שם, הוא שמר על קשר עם קהילת מטפלים בשיטות סיניות, ושמע מהם פעמים רבות תסכול כבד על העובדה שקשה לספק הוכחות קליניות להצלחת טיפולים בדיקור, וכי הזמן שאורך עד לקבלת התוצאות הוא ארוך. ד"ר טאן ראה בכך אתגר, והחל לאסוף מידע לגבי כל שיטות הטיפול העתיקות ולחבר אותו יחדיו עם הנסיון הרב שרכש במהלך השנים. הוא התאמן, וחקר, וכך נולדה שיטת האיזון, ובה שש מערכות שונות לטיפול.

ד"ר טאן החל לחלוק את הידע והנסיון שצבר עם מטפלים אותם לימד. השיטה שלו תפסה תאוצה והוכיחה תוצאות מעולות. שמו יצא בכל רחבי העולם, והוא עורך סמינרים רבים ללימוד השיטה- גם בישראל.

אני חייב להודות, שלמרות שהשתתפתי בסמינר של ד"ר טאן ולמדתי ממנו, אמרתי לעצמי: אולי זה עובד כי הוא מאסטר מזרחי. לי בטח לא יהיה קל כל כך לעשות זאת. מטופלת באמצע שנות החמישים שלה הגיעה לטיפול בשל כאבים בבוהן, מהם סבלה מספר שנים וניסתה שיטות טיפול מגוונות, ביניהן גם טיפולי מגע שהחריפו את הבעיה בכל פעם שהיה מגע במקום. כשהיא הגיעה אלי לטיפול הזהירה אותי ממגע בבוהן. מאחר ולא הייתי בטוח עדיין בשיטת טאן, דקרתי את המטופלת באזור הבוהן. עברו שני טיפולים ולא הייתה כל התקדמות, והחלטתי לנסות את השיטה של ד"ר טאן שלא היה לי ניסיון רב איתה.

לפי ההשתקפות הנכונה של המקום, בחרתי מספר נקודות בין כפות הידיים. המטופלת לא הבינה מה הקשר בין כף הרגל לכף היד. דרגת הכאב שהרגישה הייתה 8. דקרתי את הנקודות הייעודיות ולאחר 2 דקות שאלתי מה דרגת הכאב עכשיו והתשובה הייתה: איפה? הצבעתי בחיוך על הרגל.. היא הייתה בהלם מכך שהיא לא חשה כאב כלל. בסיום הטיפול רמת הכאב ירדה ל-1-2. בפגישה הבאה היא אמרה שהכאב חזר מעט אך לדרגה 5. חזרנו על אותו טיפול, וכך המשכנו עד שלאחר חמישה טיפולים הכאב חלף. עברה מאז חצי שנה. אנחנו מטפלים בדברים אחרים, אך הכאב בבוהן לא חזר יותר.

לקביעת פגישת ייעוץ והמשך טיפול השאירו פרטים