דורבן בעקב - דלקת בכף הרגל

המילה המוזרה ״דורבן״ מעבר להיותה חיית בר חמודה וקוצנית, משמשת גם לתיאור דלקת בכף הרגל, וליתר דיוק דלקת ברצועה המקשרת בין האצבעות לחלק האחורי, החלק התחתון של העקב. מדובר בכאבי דקירה חזקים המורגשים בכל פסיעה, בעיקר בפסיעות הראשונות של הבוקר. לרוב הדלקת מתפתחת בעקבות עומס ייתר של פעילות גופנית, השמנה ומשקל עודף, נעליים לא נכונות, עמידה ממושכת , מבנה לקוי של כף הרגל או גיל (השכיחות הגבוהה של הדורבן מתרחשת החל מגיל 40).

השימוש במושג ״דורבן״ נעשה בשל הדמיון בין בליטה שלעיתים נראית בצילומי רנטגן של העקב, ובין קוץ של דורבן.

התסמינים של התופעה מתבטאים בעיקר בכאבים חזקים בעקב, לאחר מנוחה או שינה, הכאב עשוי להיות עמום, חד או צורב.

האבחון נעשה על פי תלונת המטפל וע״י בדיקה גופנית של כף הרגל. מיקום הכאב יכול להעיד בבירור על התופעה. צילום רנטגן אינו יעיל במקרה של דורבן מאחר ולא ניתן לראות רצועות בצילום, אולם הוא יכול לשלול סיבות אחרות לכאב.

הטיפול בדורבן ובכאבי רגליים:

הטיפול הקל ביותר הוא מנוחה לרגליים, ברי המזל מצליחים לרפא ולהרגיע את הדלקת ע״י מנוחה מספיקה לכפות הרגליים.

טיפול נוסף שעשוי לעזור הוא נעילת נעליים נוחות ורכות באזור העקב, ולעיתים שימוש במדרסים טובים עשוי לחולל פלאים. מתיחות שונות ורפלקסולוגיה יכולות אף הן לסייע בהרגעה ובריפוי הדורבן.

אחד הטיפולים היעילים והמוכחים ביותר לטיפול בדורבן הוא טיפול בגלי הלם גלי הלם הינה טכנולוגיה חדשה יחסית הקיימת כ30 שנה , בעבר השתמשו בגלי הלם רק לריסוק אבנים בכליות אך עם הזמן הבינו החוקרים ואנשי הרפואה שניתן להשתמש באותה טכנולוגיה לטיפול בבעיות אורטופדיות בהצלחה רבה ומאז טופלו בשיטה מיליוני בני אדם ברחבי העולם עם הצלחות מרשימות ביותר .

יחד עם זאת טיפול בגלי הלם אינו מתאים לכול אדם ויש לבצע איבחון ובדיקת התאמה לכול מטופל בהתאם למצבו וסוג הבעיה שיש לו , מכיוון שהטיפול אינו מתאים לכל אחד בחרנו לקיים אותו עבור כל אדם שמעונין לעזור לעצמו ולבדוק את התאמתו לטיפול ללא עלות . כך תוכלו להגיע עם המסמכים הרפואים לעבור איבחון מסודר לבדוק התאמה לטיפול וכל זאת ללא עלות מצידכם . לקביעת שיחת ייעוץ בחינם וללא התחייבות ולמציאת פתרון לכאבי הרגליים

דורבן בעקב - דלקת בכף הרגל

השאירו פרטים בטופס או צלצלו 08-9722440