top of page

מאמרים ברפואה משלימה

מה עושים באביב כדי להקל על אלרגיות ?



מדוע האביב הוא זמן האלרגיות? כיצד לעשות את המעבר מהחורף לאביב- מהכבדות אל הקלילות- קל יותר? ואיך להתחבר לאנרגיה של הפריחה והצמיחה הקיימת באביב ולהוציא דברים מהכוח אל הפועל? מדריך טבעי לאביב בריא יותר.

יניב שמעוני- מטפל מומחה ברפואה סינית, דיקור וצמחי מרפא Dipl.ac.&c.h.

החורף הזמין אותנו להתכרבל בפוך, להתכנס בתוך עצמנו, לאכול מאכלים חמים, ולישון. לכן קל לדמות את הפעילות של האדם בחורף קצת לפעילות של רחם המכין את עצמו לקראת הלידה. ההתכנסות, החום, הדגירה...החורף הוא יינג, אנרגיה נקבית ומתכנסת יותר, שבאה לידי ביטוי גם באדמה הסופגת את הגשמים, עוברת תהליכים פנימיים וממתינה לפרוץ החוצה בעונה הבאה- האביב.

עם בוא האביב, אנו מתחילים להתבשר על סיום עונת הרביצה המכונסת. חלונות הבית נפתחים, האור חודר פנימה, אנו מתחילים לצאת החוצה אל העולם, ונוכחים גם בפריצה החוצה של האדמה: הצבע השליט הוא הירוק, מנוקד בצבעוניות מדהימה של פרחים המעטרים של שפעת היצירה של הטבע.

אותו אביב מתפרץ, מביא עמו רוח חדשה של קלילות. לפי הרפואה הסינית, האלמנט הקשור לאביב הוא אלמנט העץ, המצביע על הפריחה והחידוש שבטבע, ועל גווני הירוק. יחד עם בוא האביב, מגיע הזמן לעשות שינוי בדרך החשיבה וההתנהגות שלנו מהחורף, לסגל לעצמנו מזון שמתאים לאביב, והרגלי חשיבה ופעולה חדשים. אנו יכולים לרתום את האנרגיה שמביא עמו האביב, כדי לקדם אותנו בחיים ולהשיג את מטרותינו.

אכלו ירוק

האביב הוא זמן לאוכל ירוק, המנקה את הגוף: עלים ירוקים, מזונות ירוקים, משקאות ירוקים כמו מיץ עשב חיטה, מיץ שעורה, מיץ פטרוזיליה, חסה וכוסברה ועוד. הכבד וכיס המרה קשורים עפ"י הרפואה הסינית לאביב, ואוכל ירוק מסייע לפעילותם התקינה.

מבחינה אנרגטית, האביב הוא היאנג- האנרגיה הזכרית המתפרצת. זה הזמן בו האנרגיה המתפרצת של הטבע, תומכת במעשים של האדם, ביצירה. לכן, האביב הוא זמן טוב להוציא דברים אל הפועל. אם בחורף תכננו מתחת לשמיכות, באביב מגיע הזמן לעשות, לבצע, ליצור. הפעילות שלנו באביב נתמכת ע"י האנרגיה של הטבע מסביבנו, הדוחק בנו לצאת מהכוח אל הפועל.

הרוח הגבית שנותן העולם באביב, גם דוחפת קדימה, אך אם אנו חלשים מסיבה כלשהי, יכולה גם להזיק לנו. הסינים לא ידעו כמובן על קיום אלרגנים, וירוסים או חיידקים, אך הם ראו כי בעונות שבה יש הרבה רוחות, באביב ובסתיו, יש תחלואים המיוחדים לכל אחת מהן. באביב למשל, ניתן לראות כי תסמיני אלרגיה, מקבילים למה שהסינים קוראים לו- חדירות רוח לגוף. לפי התורה הסינית, צריך להוציא את הרוח מהגוף, בהתאם לאזור בו היא פגעה.

אם היה זה אזור הנשימה, נחוש קשיי נשימה, התעטשויות, נזלת, אדמומיות בעור, ליחה ועוד. אם הרוח חדרה למערכת העיכול, נחווה שלשולים, גרפסים, גזים, נפיחויות ועוד. הרפואה הסינית קראה לתפקודים שונים שזיהתה בגוף, על שם איברים שונים. למשל, מערכת העצבים בגוף משולה ברפואה הסינית לכבד. אדם עצבני נחשב עפ"י הסינים לאדם שיש לו כבד עצבנו. מערכת העצבים בגוף היא הגורמת לתגובה חזקה מדי שלנו לאלרגנים שונים, והרפואה הסינית משתמשת בדיקור סיני, תזונה מיוחדת ועשבי מרפא, כדי להתמודד עם תופעה זו, או באמירה הסינית: לנקות את הכבד, האחראי על אנרגיה זו.

אלרגיה- גם בשל מערכת חיסונית חלשה

סיבה נוספת לאלרגיה, היא מערכת חיסונית חלשה שלא מצליחה להתמודד עם אלרגנים. על החולשה אחראית מערכת העיכול, שהיא וסת האנרגיה הזמינה של הגוף. כדי לחזק מערכת חיסונית חלשה, יש קודם כל לחזק את מערכת העיכול, לסייע לה להפיק אנרגיה זמינה חזקה וטובה. גם זאת נעשה ע"י דיקור סיני, תזונה, צמחי מרפא, והורדת מתחים ולחצים.

אז מהם הטיפים החשובים ביותר לזכור כעת, כשבא אביב?

  1. שתו כל בוקר, על קיבה ריקה, כוס מים עם כף לימון וכפית שמן זית. זהו מרשם לניקוי הכבד.

  2. הורידו מזונות אלרגנים באביב- בעיקר מוצרי חלב וחיטה.

  3. אכלו מזונות ירוקים: ברוקולי, חסות, עלי סלט ירוקים, כרוב, מלפפונים, והרבה עלי תבלין ירוקים.

  4. בצעו פעילות ספורטיבית מתונה ועקבית.

  5. המנעו עד כמה שניתן מחשיפה לאלרגן.

  6. אם אתם חשים בתופעות אלרגיה, מומלץ להשתמש בסיוע שיכולה לתת הרפואה המשלימה. טיפולים אלה יכולים לסייע לאזן אנרגיות פנימיות ולחזק את הגוף כבר בשלבים הראשונים של התמודדותו נגד האלרגיה.

  7. במקרים בהם הטיפים לא עוזרים- יש לגשת לרופא המטפל.

הכותב הוא מנהל קליניקת מומחים לרפואה משלימה במרחב הפנימי - בפארק המים ברעות

תיוגים:

פוסטים אחרונים

קטגוריות

עקבו אחרינו גם כאן

  • Facebook Basic Square
bottom of page