• adi linial

הצוואר תפוס וכואב – מה עושים?



הידעתם ש- 10% מכלל האוכלוסייה הבוגרת סובלים מכאב צוואר בכל רגע נתון? בנוסף להם, אנשים רבים בוחרים שלא להתלונן כלל על כאבי צוואר, ומתרגלים לחיות עם הכאב ולהתמודד עימו, על אף שהוא מעיק ומקשה על ניהול חיי שגרה. מכאן מסיקים החוקרים שחלקים נרחבים מהאוכלוסייה סובלים בדרגה כזו או אחרת מכאבי צוואר.

א' הגיעה לקליניקה שלי כשצווארה תפוס וכואב, לאחר שבעת נסיעה בכביש, רכב חולף פגע ברכבה מאחור וגרם לה למכה יבשה וכואבת בצווארה. "לדעתי זה תפוס כתוצאה מהמתח והעצבים" היא אמרה, "אך אשמח אם תוכל להקל על כאבי". מיד כשהנחתי ידי על צווארה קל היה להבחין עד כמה היא סובלת מהתכווצות שרירים לא רצונית בחוט השדרה הצווארי שנובעת ככל הנראה מהמכה שספגה בעת התאונה או אכן מהמתח והלחץ מהמצב החדש אליו נקלעה.

כשמנסים לבחון את הסיבות לכאבי הצוואר, בנוסף למכות שקורות בתאונות דרכים ומצבי לחץ וחרדה, ניתן להוסיף להן את העובדה שרבים מאיתנו יושבים משך שעות ארוכות מול מסכי מחשב או טלוויזיה, ללא תמיכה נכונה וראויה לעמוד השדרה ולצוואר. אנשים נוספים מעידים על פגיעות וכאבי צוואר כתוצאה מפעילות ספורטיבית, לילה מסויט ללא שינה וכאמור מתחים נפשיים. כמובן, שישנם גם את אלה שסובלים מכאבי הצוואר כתוצאה ממחלות שונות (ניוון שרירים, פריצת סחוס, גידול במקום, דלקת פרקים ועוד).

מומחים שונים ליציבת הגוף, מתעקשים להסביר שאם נקפיד לשמור על תנוחות מסוימות נגדיל את סיכויינו לשמור על צוואר ועמוד שדרה משוחררים וללא כאבים. אלה טוענים שיש להקפיד על יציבה נכונה, ישיבה ממושכת מול מחשב דורשת תשומת לב מיוחדת וכן תנועות חדות ושונות שאנו מבצעים מעת לעת דורשות תשומת לב מיוחדת על מנת שלא יגרמו לנזק. ללא ספק תשומת לב שלנו לכל אחד מהדברים, תיטיב את שגרת יומנו, אך האם היא תפתור את בעיית כאבי הצוואר?

מבנה הצוואר

הצוואר, העדין והמורכב, ממוקם בגופנו מתחת לראש הכבד, וממשיך ומתחבר מטה לעמוד השדרה וחוליותיו, לאורכו של כל הגב עד עצם הזנב. הצוואר מורכב משבע חוליות, שרירים, רצועות, מפרקים ועצבים שונים. החוליות העליונות הינן בעלות מבנה המאפשר תנועה סיבובית של הראש ואילו החוליות התחתונות מאפשרות תנועות כיפוף קדימה, אחורה ולצדדים. החוליות מקיפות ומגנות על עמוד השדרה, ובין חוליה לחוליה ישנו דיסק, שהוא מעין סחוס ותפקידו למנוע ולבלום זעזועים וחיכוכים בין חוליה אחת לשכנתה. במידה ונוצר לחץ על העצבים היוצאים מעמוד השדרה הצווארי יכולות להופיע תופעות של נימול, הירדמויות והקרנות כאב לכתף ולידיים.

אצל רובינו, שרירי הצוואר חלשים, ומסיבה זו תנועות לא נכונות, יציבה שאינה נכונה או פעילות גופנית עלולות לגרום לכאבי צוואר רגעיים או לחילופין חוזרים ומעיקים. כאב הצוואר משתנה מאדם לאדם. חלקנו סובלים מ"צוואר תפוס" למספר שעות או ימים, אחרים סובלים מכאב כרוני המגביל תנועותיהם.

דרכי טיפול בכאבי צוואר

הרפואה הקונבנציונאלית תנסה להקל על כאבכם בעזרת תרופות, וכן תשלח אותכם קרוב לוודאי לטיפולי פיזיותרפיה, שמטרתם תהיה לשחרר את המפרק ולשפר את איכות חייכם.

הרפואה הסינית מאמינה שכאבי הצוואר יכולים לנבוע מבעיות איזון במבנה (גב, אגן, ברכיים או/ו קרסוליים), לחצים על כלי דם מסוימים או/ו חוסר הרמוניה בין האיברים הפנימיים של האדם הסובל.

שיטת הדיקור הסיני, המתאימה מאד לטיפול בבעיה זו, מתבססת על מערכת של 12 מרידיאנים ראשיים (ערוצי אנרגיה), שלכל אחד מהם משתייך איבר מסוים. על המרידיאנים עצמם נמצאות נקודות שונות המיועדות לדיקור, בכדי שישפיעו על אותו איבר מסוים או מערכת שלמה בתוך הגוף שזקוקה לשיפור וייעול. לפי שיטה זו ניתן להשפיע בצורה זו על המערכת ההורמונאלית, מערכת העצבים, מערכת החיסון, מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף.

לדיקור הסיני ישנה השפעה מצוינת על כאבי הצוואר והכרוך בהם. המחטים הזעירות, שהן סטריליות וחד פעמיות, מוחדרות לגוף וגורמות לשחרור אנדרופינים. כך משתפרת תנועת הצ'י ומסייעת לגוף לחזור לאיזון הנדרש ודרכו לשחרור השרירים, להקלה ואף העלמת הכאב. זאת בדרך כלל לאחר סדרת טיפולים.

כשתגיעו לטיפול ברפואה הסינית, ב-95% מהמקרים של כאבי הצוואר, אוכל לדעת בתוך מספר דקות האם הדיקור יעזור לפתירת בעייתכם או לאו. בנוסף, אתם עצמכם, תוכלו לחוש בהקלה מיידית והשפעה על טווח התנועה של הצוואר וכן על רמת הכאב. כך גם הספקנים שביניכם, יוכלו להבחין בעצמם האם יש מקום לספק או לאו.

שיטת הטיפול בה אני משתמש משלבת שלוש שיטות דיקור עיקריות:

שיטת האיזון של ד"ר ריצ'ארד טאן, ynsa של ד"ר יאמאמוטו ושיטתו של ד"ר וואנג. המכנה המשותף של שיטות אלה הוא החיפוש אחר השפעה מיידית של שינוי והקלה על כאב או בעיה שיש למטופלים. כך, גם המטפל יודע כיצד הוא יכול לסייע למטופל וגם המטופלים יכולים לקבל מענה מיידי וראייה כיצד טיפול מעין זה יעזור להם בהפחתת כאבם עד העלמתו כליל.

מאחל לכם הרבה בריאות וחופש מכאב.

לשאלות או להתייעצות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

#כאביגב #כאבברכיים #כאבצוואר #דיקורסיני #רפואהאלטרנטיבית

59 צפיות

צור קשר

נשמח לשמוע ממך!

טלפון :08-9722440

© כל הזכויות שמורות להיגאיה 2017

טלפון :08-97-22-440   פקס: 08-97-22-441   אימייל : higaya.yaniv@gmail.com

כתובת: רחוב הדרים, פארק המים, רעות